جزییات خبر

توسط سازمان تنظیم مقررات:

وضعیت شکایت های کاربران از خدمات اینترنت در سال ۹۶ اعلام شد

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارایه گزارشی، وضعیت شکایت های کاربران از خدمات اینترنت در 5 ماهه نخست سال 96 را اعلام کرد.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مهندس حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه ثبت شکایت به معنای انجام تخلف نیست گفت: شکایت‌های کاربران در چهار بخش تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از میان آنها موضوع تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده درصورت اثبات مصداق کم‌فروشی است، که درصد کمی از شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در پنج ماهه اول سال ۹۶ در حوزه خدمات اینترنت به آن اختصاص دارد

وی تصریح کرد : در بیشتر موارد پس از بررسی شکایت و رسیدگی به آن مشخص شده تخلفی انجام نشده است و این موضوع یکبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شکل میدانی بررسی شده که موردی مبنی بر تخلف کم‌فروشی در هیچکدام از اپراتورها مشاهده نشده است.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات ، افزود: موضوع مربوط به سرعت کمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شکایت‌های ثبت شده دارد اما این موارد به محدودیت‌های فنی شبکه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراک‌گذاری خط و استفاده اشتراکی چند کاربر از یک خط اشتراک مربوط است که ارایه‌کنندگان خدمات براساس مقررات برای مشترکین اعمال می‌کنند.

فلاح با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان و شفاف‌سازی در این خصوص از اولویت‌های اصلی رگولاتوری است و حتی یک مورد شکایت در این حوزه حائز اهمیت است و باید رسیدگی شود، تصریح کرد: رگولاتوری در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته ویژه حمایت از حقوق کاربران حوزه ICT، به طور دقیق موضوعات مربوط به نحوه ارایه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلکه در استانها نیز بررسی می‌کند، اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سوء استفاده‌های احتمالی از سرویس ها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیک کاربران، به مشترکان آموزش و اطلاع‌رسانی کافی را انجام دهند.
وضعیت شکایت‌های درج شده از اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت در چهار مورد ذکر شده در پنج ماهه اول سال ۹۶، در جدول‌های زیر آمده است:  

اپراتورهای همراه 

ردیف

نام اپراتور

تعداد کل شکایات

شکایات مرتبط با کم‌فروشی، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی

درصد مصادیق به "کل"

۱

ایرانسل

۲۸۲۷

۱۶۰

۵,۶

۲

همراه اول

۳۱۰۰

۱۶۶

۵,۳

۳

رایتل

۲۰۲

۹

۴,۴

مجموع

۶۱۲۹

۳۳۵

۵,۴

 

      اپراتورهای ثابت

ردیف

نام اپراتور

تعداد کل شکایات

شکایات مرتبط با کم‌فروشی، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی

درصد مصادیق به "کل"

۱

انتقال داده‌های رهام داتک

۶۲

۱۵

۲۴,۱

۲

مبین نت

۱۱۲

۲۵

۲۲,۳

۳

حلما گستر خاورمیانه

۵۰

۱۱

۲۲

۴

آریا رسانه تدبیر (شاتل)

۶۳۲

۸۰

۱۲,۶

۵

داده گستر عصر نوین

۲۶۲

۲۷

۱۰,۳

۶

مخابرات ایران

۴۱۹۴

۳۳۶

۸,۰۱

۷

انتقال داده‌های نداگستر صبا (صبانت)

۳۳۶

۲۱

۶,۲

۸

انتقال داد­ه­های آسیاتک

۱۸۱۴

۹۷

۵,۳

۹

پیشگامان توسعه ارتباطات

۳۸۷

۱۸

۴,۶

۱۰

پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین)

۴۷۵

۱۹

۴

۱۱

داده‌پردازی فن­آوا

۴۴۵

۱۶

۳,۵

مجموع

۸۷۶۹

۶۶۵

۷,۵

 
(یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶) ۱۶:۴۸
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید