• ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی, اجرا و نظارت بر توسعه خدمات الکترونیکی و اجرای کلیه مصوبات مربوط به توسعه دولت الکترونیکی
• تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیک دستگاه شامل: اهداف, اولویت ها, زمان بندی در سه سطح اطلاع رسانی, تعاملی و تراکنشی
• برنامه ریزی برای مستندسازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاه و راهبری اجرای برنامه.
• تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس گرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه.
• راهبری و نظارت بر پورتال و درگاه های خدمات رسانی دستگاه و ارزیابی و رتبه بندی آن ها.
• مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاههای اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک.
• راهبری اجرای برنامه فرهنگ سازی و توانمندسازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی.
• ایفای نقش راهبری یکپارچه و هدایت گری حوزه فاوا در کل مجموعه وزارت
• تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک.
• ایفای نقش یکپارچه کننده و هم افزا برای دستگاههای وابسته وزارت
1 -1- 1- فرایند تشکیل، و پیگیری مصوبات کمیته (شناسنامه، گردش کار و شاخص ها)
1-1-2- شناسنامه فرآیند
