اخبار

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان گیلان:

تولید محتوی دغدغه اصلی حوزه دیجیتال است

تولید محتوی دغدغه اصلی حوزه دیجیتال است
مدیرکل ارتباطات و فناوری استان گیلان با تاکید بر اینکه امروزه تولید محتوی دغدغه اصلی حوزه دیجیتال است، گفت: بازی‌های رایانه‌ای محتوی و مفاهیم را انتقال ‌داده و می توانند بستری مناسبی برای توسعه این حوزه باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه بخش فناوری و ارتباطات بستر ساز شبکه ملی اطلاعات است، گفت: همه مجموعه‌های نظام باید روی موضوع محتوی فعالیت کرده و محتوی به تناسب زیرساخت رشد کند.

توکلی با اشاره به این که عدم ارائه محتوی متناسب سبب بروز مشکلات بیشتری می شود، گفت: به همین سبب دستگاه‌های اجرایی وظایف متنوعی دارند و باید زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور را به تناسب نیاز مردم توسعه و ارتقاء دهند.

وی با اشاره به 10 برند برتر دنیا در سال 2019 افزود: به طور حتم اقتصاد ICT در سال 2020 میزان قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال دنیا را به خود اختصاص خواهد داد و ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم، به نحوی که نرم افزاری مانند واتساپ با 10 سال فعالیت 19 میلیارد دلار ارزش افزوده دارد.

مدیرکل فناوری و ارتباطات استان گیلان با بیان اینکه اقتصاد دنیا بر پایه سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است، گفت: ارزش افزوده در بخش کشاورزی 19درصد، صنعت 29 درصد و در بخش خدمات بیش از 50 درصد است که با ورود تکنولوژی 48 درصد اشتغالزایی در حوزه خدمات بیشتر شده است.

توکلی با تاکید بر این که امروز به شدت به محتوای دیجیتال نیاز داریم، افزود: در استان گیلان 8000  نفر فارغ التحصیل حوزه ICT هستند که نشان دهنده ظرفیت انسانی بالای استان در این حوزه است.

وی تصریح کرد: با توجه به گردش مالی نسبتا بالای بازی های رایانه ای در جهان، باید از این فرصت برای کسب درآمد در این حوزه استفاده لازم را برده و با برنامه ریزی و تمرکز بر روی محتوای بازی های رایانه ای و مشارکت جوانان، این صنعت را رونق بخشیده و از وجود جوان های مستعد در حوزه بازی های رایانه ای در استان بهره مند شویم.

 

 

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۰۰
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان |
تعداد بازدید : ۱۱۴

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید