اخبار

در راستای اجرای طرح قبض سبز در استان:

تمام خدمات قابل ارائه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی الکترونیکی شد

تمام خدمات قابل ارائه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی الکترونیکی شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در دیدار با مدیر کل ارتباطات استان گفت: تمام خدمات قابل ارائه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی الکترونیکی شد و از این پس مشترکان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا با مراجعه به سایت شرکت از خدمات الکترونیکی بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، چندی است طرح ملی قبض سبز از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر برای ارتقا سطح خدمات و رفاه مشترکین،‌ بهره‌مندی از فناوری های نو،‌ صرفه جویی اقتصادی،‌ توسعه دولت الکترونیک،‌ ارتباط دوسویه با مشترکین،‌ ارائه خدمات غیرحضوری،‌ نظارت موثر،‌ مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست است که با جایگزینی صورتحساب الکترونیکی به جای قبوض کاغذی از مهرماه سالجاری به صورت سراسری در همه استان ها اجرا و مشترکین قبوض برق خود را از راه‌های مختلف نظیر پیامک، اپلیکیشـن تلفن همراه و وب سـایت دریافت می کنند.

جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به مزایای استفاده از بستر فناوری اطلاعات در ارائه خدمات مطلوب اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر بسیار مناسبی برای توسعه تمامی بخش هاست و توسعه در ارائه خدمات مطلوب تر، کاهش زمان و هزینه بدون بهره مندی از این بستر امکان پذیر نیست.

اکبر حسن بکلو مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد:با اجرای طرح قبض بدون کاغذ سالانه از قطع ۱۲ هزار درخت جلوگیری می شود و این طرح علاوه بر تحقق اهداف دیگر مانند تحول دیجیتال در ارائه خدمات به مشترکان برق، کمک حال محیط زیست و طبیعت می باشد که توجه به محیط زیست هم نیاز امروز است و هم منفعت آیندگان و بدون شک نتایج اجرای طرح ملی قبض سبز به عنوان میراثی برای آیندگان خواهد بود.

حسن‌بکلو اظهار کرد: توجه به این نکته ضروری است که با اجرای طرح قبض سبز فقط کاغذی بودن قبض حذف و صورتحساب برق همچنان مثل گذشته تولید و محاسبه می شود و به جای اینکه مامورین برق قبض را درب منازل و محل های کسب و کار بیاورند، با ابزار هوشمندی مثل پیامک و اپلیکیشن های همراه به دست مشترکان می رسانند و هیچ تغییری در نحوه محاسبه مالیات، عوارض و سایر جزئیات قبوض رخ نمی دهد و رویه محاسبه هزینه برق مشترکان کماکان مانند قبل است.

در این دیدار برخی از مشکلات دفتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات شرکت توزیع برق استان بررسی و مرتفع شد و مقرر شد تفاهم نامه همکاری سه جانبه با انجمن دفاتر پیشخوان و ادارکل ارتباطات و شرکت توزیع برق استان منعقد شود.

جلیلی نژاد در پایان این دیدار از قول مساعد مدیر عامل شرکت برق در خصوص رفع مشکلات امتیاز برق سایت های جدید الاحداث و ساختمان ICT استان خبر داد.

۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۵۸۵

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید