اخبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: شبکه پستی کشور در مرحله گذار است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: شبکه پستی کشور در مرحله گذار است
دکتر سلیمانی در پیامی به مناسبت روز جهانی پست شبکه پستی کشور را به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین و مردمی ترین سازمان‌های ارتباطی در آستانه همگام شدن با تحولات جهانی در مرحله گذار دانست.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در متن این پیام آمده است: «هفدهم مهرماه هر سال یادآور یک روز بزرگ برای خانواده ارتباطات در سراسر جهان است. اینجانب ضمن تبریک این ایام، مصادف شدن آن با ماه پرخیر و برکت رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) را سرآغاز خوبی برای شروع فعالیتی دوباره در شرکت پست می‌دانم. فعالیتی که اصل عدالت محوری و مهرورزی را در دولت نهم سرلوحه خود قرار داده و آینده‌ای روشن را برای این شبکه رقم خواهد زد.
تحولات شتابنده جهانی و پیشرفت‌های روز افزون بشر در عرصه‌های مختلف، دنیای ارتباطات را از توقف بازداشته است و شبکه پستی کشور به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین و مردمی ترین سازمان‌های ارتباطی در آستانه همگام شدن با این تحولات در مرحله گذار قرار دارد.
برای گذر از این مرحله، پست نیازمند الزام در تغییر ساختار ارتباطات سنتی و توسعه روز افزون در جهت ارایه خدمات با کمیت و کیفیت که همیشه و خصوصاً در شرایط کنونی بیشتر احساس می‌شود است.
بازنگری و بهینه‌سازی دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های پستی در راستای اجرای سیستم مدیریت کیفیت، تسهیل در امر خدمات رسانی و افزایش نقاط دسترسی مردم به خدمات پستی در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، کاهش ضایعات پستی و افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسولات از جمله مسیرهایی است که به ارتقای کیفی خدمات پست منتهی می‌شود.
امروزه دوام، توسعه و پایداری اقتصادی و اجتماعی پست به عنوان یکی از سازمان‌های مشتری‌مدار و پیشخوان عملی دولت برای خدمات‌رسانی دولتی و رفع نیازهای اساسی مردم در کشور، در گرو حفظ و افزایش مشتریان و تامین انتظارات، نیازها و رضایتمندی آنهاست.
بی تردید دستیابی به چنین جایگاهی ضرورت برنامه‌ریزی مستمر و پویا از یکسو برای زمینه‌سازی و واگذاری امور به بخش خصوصی و بهره‌مندی از پتانسیل بالقوه این بخش برای فعالیت به موازات اپراتور دولتی و رسیدن به سوددهی اقتصادی و فراهم کردن زمینه برای ورود شرکت به بازار بورس را می‌طلبد و از سوی دیگر استمرار اقدامات موثر این شرکت از جمله تشکیل کمیته‌های خصوصی و اقتصادی در واحدهای اجرایی، ارزیابی و بررسی مستمر عملکرد این واحد‌ها، ایجاد همدلی و همفکری بین مدیران و همراه کردن افکار کارکنان با سیاست‌های اقتصادی شبکه ضروری به نظر می‌رسد.
خوشبختانه پست در کشورمان در طول یک سال گذشته به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته و توانسته است ضمن افزایش سرانه مرسولات از 8 به 6/11 مرسوله طی یک سال گذشته رشد 45 درصدی ترافیک پستی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نیز شاهد باشد که تمامی این اقدامات گواه روشنی بر تلاش‌های بی‌وقفه شما همکاران سخت کوش و زحمتکش در جهت تحقق شعار خدمت به بندگان خدا است.
اینجانب در پایان ضمن تبریک مجدد فرارسیدن این ایام خجسته و آرزوی قبولی طاعت و عبادات همه شما همکاران زحمتکش، امیدوارم شبکه پستی کشور در آینده‌ای نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش‌های خستگی ناپذیرش در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. »

انتهای پیام

۱۸ مهر ۱۳۸۵ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۲,۵۸۱

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید