اخبار

عضو هیات مدیره شرکت پست تاکید کرد:تمرکز بیشتر کارشناسان مدیریت عملکرد بر روند عملیات پستی

عضو هیات مدیره شرکت پست  تاکید کرد:تمرکز بیشتر کارشناسان مدیریت عملکرد بر روند عملیات پستی
عضو هیات مدیره شرکت پست در همایش سراسری کارشناسان مدیریت عملکرد و مدیریت گفت: در رویکرد جدید حوزه نظارت و ارزیابی، مسئولان و کارشناسان می بایست بیش از گذشته بر روند عملیات پستی متمرکز شوند و از هر آنچه که موجب عقب گرد شبکه می گردد، جلوگیری کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت پست، شیوازاد افزود: سنگ بنای تعاریف جدید و عملیات نوین و تحولات پستی ازسال 91 در پست  کشور آغاز شد که این تغییر نگرش ها موجب گردید در حال حاضر شرکت هیچگونه بدهی به همکاران درون و بیرون شبکه نداشته باشد.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف، امسال باید به رقم ده هزار میلیارد ریال درآمد در مقابل کاهش 35 درصد هزینه ها برسیم.
شیوازاد درخصوص تقویت بدنه نیروی انسانی در بخش تخصصی و اجرایی نیز گفت: امسال به دنبال آنیم تا با برگزاری آزمون رسمی، کارشناسان و متخصصان و همچنین موزعین مورد نیاز را جذب کنیم.
عضو هیات مدیره با اشاره به اینکه مسئولیت حوزه نظارت  و ارزیابی در جریان این تحولات بیشتر و گسترده تر شده است اظهار داشت: ضروری است مسئولان و کارشناسان این حوزه در سال جاری تحقق هدف استقرار تفکر اقتصادی را در دستور کار قرار دهند و مدیران شرکت را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.
شیوازاد در ادامه از کارشناسان مدیریت عملکرد و مدیریت کشور خواست امسال نظارت بر چهار فرایند پست و آسیب شناسی آن، وفاداری و صیانت از نیروی انسانی، مراقبت از خدمات پستی، عدم برخورد سلیقه در برخورد با همکاران، به روز کردن اطلاعات، توجه ویژه به نظم و انضباط اداری و مالی، مراقبت از عدم سوء استفاده از عنوان پست از سوی بخش های مختلف و  همچنین توجه به ارتقا کیفیت ارایه خدمات از نگاه مردم را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.
 مدیرکل سرویس های نوین پستی نیز در این همایش گفت: در رویکرد جدید شرکت پست، مدیریت کیفیت و بازرسی نقش بسیار موثری دارد .
وی با اشاره به برخی سرویس های نوین از جمله تجارت الکترونیک، همراه پست، TLS ، کارت پستال، کرایه درمقصد، وب آگهی و انتشار تمبرهای طلا و نقره افزود: رونق این سرویس ها در گروی اطلاع رسانی مناسب تر و استفاده از ابزارهای نظارتی دقیق تر است، به دلیل اینکه صرف جذب ترافیک در یک مقطع کافی نیست بلکه باید با مراقبت از آنها و نظارت بر آن زمینه رضایت مندی مشتری و باقی ماندن آنها به عنوان مشتریان وفادار فراهم شود.
شیوازاد حضور رقبای جدید و اپراتور دوم پست در سال جاری را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با ظهور اپراتور دوم، مردم حق انتخاب بیشتری دارند بنابراین به سمت سرویس دهنده هایی جذب می شوند که از کیفیت بیشتری برخوردار است و نیاز آنها را بهتر مرتفع می سازد.
وی هوشمند سازی صندوق های پستی( Cash less ) ، رساندن درآمد سرویس خدمات ویژه شهروندی (خوش) به ماهیانه 300 میلیارد ریال و رونق پست لجستیک را از مهمترین برنامه های امسال حوزه سرویس های نوین شرکت پست اعلام کرد.
در ادامه حی شاد تصریح کرد: در حال حاضر استان های خراسان رضوی و اصفهان در ارایه خدمات سرویس خدمات ویژه شهروندی ( خوش) پیشرو هستند و امیدواریم در سایر استان ها نیز این سرویس با همکاری بخش خصوصی رونق گیرد.
سرپرست مهندسی عملیات پستی دیگر سخنران این همایش گفت: نگاه امروز ما در نحوه ارایه خدمات به مشتری این است که با ارزیابی های صحیح، به جای آنکه پس از ورود مرسولات نامنطبق به شبکه پست مجبور به  پرداخت غرامت به مشتری شویم؛ مانع ورود این نوع مرسولات از همان ابتدا به چرخه پست باشیم.
هادی با اشاره به اینکه توجه به اولویت های مشتری و اصلاح فرایندها از مهمترین اهداف ما در این حوزه است افزود: امسال در صدد هستیم تا از ابتدای خرداد ماه تمبر و نقش تمبر در استان های گروه g8 در دفاتر آنلاین از گردونه ارسال مراسلات خارج شود و پس از اجرای موفق آن در این استان ها و فراهم شدن زیرساخت های مناسب، به سایر مناطق و استان های کشور تسری یابد.
سرپرست مهندسی عملیات پستی همچنین به تنظیم نرخنامه جدید اشاره کرد و گفت: این نرخنامه با رویکرد ساده سازی فرایند پستی، رقابت پذیری و افزایش درآمد تنظیم شده و جهت تایید و اجرایی شدن به سازمان تنظیم مقررات ارسال گردیده است.
مدیر کل امور پست بین الملل نیز در همایش سراسری کارشناسان مدیریت عملکرد و کیفیت به ارایه پنلی در خصوص رویکردهای جهانی در مقابله با چالش های پیش رو پرداخت و گفت: امروزه پست نامه های عادی به لحاظ درآمد جایگاه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است.
کرمی افزود: میزان درآمد این نوع مرسولات در سال 2014 نسبت به 2013 حدود 41 درصد افزایش یافته است .
مدیرکل امور پست بین الملل سرویس پست مالی را از دیگر سرویس های نوین و پر رونق در جهان خواند و گفت: این سرویس 17 درصد از سهم درآمد را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه سرویس پست تجارت الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این سرویس در کشورهای پیشرفته به صورت هدفمند دنبال می شود به عنوان مثال کره جنوبی در ارایه این سرویس بر صنایع ماهی گیری و کشاورزی متمرکز شده است.
اشاره به برنامه های اتحادیه جهانی پست در سال 2016 و تحولات عظیم پیش رو در صنعت پست در سال جاری از دیگر بخش های سخنرانی کرمی بود.
مدیر کل فناوری اطلاعات نیز در این همایش گفت: امروزه IT و فناوری اطلاعات ابزار کنترل کننده کیفیت پست است و در مقابل، کیفیت به استقرار  IT کمک می کند.
ادبی فرد در ادامه به راه اندازی نرم افزارهایی که در بهبود کیفیت عملیات پستی تاثیرگذار هستند اشاره کرد و افزود: نرم افزارهای مبادله یکپارچه ، قبول تحت وب ، نظارت الکترونیکی بر عملیات، گزارشات مدیریتی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، سامانه رهسپاری GPS و  سامانه جدید رهگیری مرسولات از جمله این خدمات الکترونیک هستند.
مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات همچنین تداوم برنامه های بهبود کیفیت در سال 95 در حوزه فناوری اطلاعات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مهمترین برنامه های این حوزه شامل راه اندازی شبکه ارتباطی APN ( اتصال ارتباط موزعین سراسر کشور به سرور های اصلی شرکت پست در تهران در حین انجام ماموریت)، گسترش استفاده از تلفن های همراه هوشمند و PDA در بین موزعین، راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی، سامانه مدیریت صندوق های پستی، سامانه رهیاب موزعین و نرم افزار جامع خطوط پستی است.
در ادامه این همایش مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور در جمع کارشناسان عملکرد و کیفیت شرکت پست گفت: امروز سازمان های موفق کیفیت مدار و مشتری مدار، تولید کننده دو مفهوم سرمایه اجتماعی و سلامت اجتماعی هستند . دو مفهومی که می تواند موجب سرعت بخشی ، افزایش دقت و در نهایت ارتقا کیفیت خدمات رسانی شود.
حسینی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد نه تنها سیستم های اداری این روند را طی نمی کنند بلکه بروکراسی گسترده و دیوانسالاری حاکم بر آنها، مانع رسیدن به این اهداف و مفاهیم می شود.
به گفته وی، هر سازمانی برای اینکه به رشد و بالندگی برسد باید سه اقدام انجام دهند این اقدامات اعم از: تدوین نظام جامع طرح و برنامه براساس اسناد بالادستی، طراحی نظام جامع ارزیابی و استقرار نظام بهبود عملکرد است.
در پایان همایش دو روزه سراسری کارشناسان مدیریت عملکرد و مدیریت در مشهد از واحدهای برتر این حوزه شامل استان یزد ، منطقه 14 پستی تهران و خراسان رضوی با اعطای لوح تقدیر تقدیر شد.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۶۳۰

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید