اخبار

مهندس مهری در جلسه شورای اداری پست قزوین عنوان کرد: شایسته سالاری وتکریم همکاران هدف اصلی پست می باشد

مهندس مهری در جلسه شورای اداری پست قزوین عنوان کرد: شایسته سالاری وتکریم همکاران هدف اصلی پست می باشد
جلسه شورای اداری با حضور رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست ، در سالن جلسات اداره کل پست استان قزوین برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت پست، جلسه شورای اداری پست قزوین روز چهارشنبه  22 اردیبهشت ماه  با حضور مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ، ترابی مدیر کل روابط عمومی ، برخورداری  مدیر کل پست استان قزوین، جاویدی مدیرکل تنظیم ومقررات وارتباطات رادیویی ،رضایی نیک مدیرکل فن آوری اطلاعات استان قزوین و جمعی از روسای ادارات و شهرستان ها و کارشناسان اداره کل پست استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید .
مهندس مهری در این جلسه با بیان اینکه الکترونیکی شدن فعالیت ها، توسعه پهنای باند و خدمات اینترنت موجب کاهش فعالیت های این شرکت نظیر ثبت نام دانشگاه ها، ثبت نام تلفن همراه، تاییدیه تحصیلی و غیره شده است از پست لجستیک به عنوان جایگزین این خدمات نام برد.
مهری با اشاره به اینکه پست نامه ها در سال 2013 سه درصد در دنیا کاهش پیدا کرده است ادامه داد: این روند در سال های 2014-2015 ادامه داشته و پست نامه ها حدود چهار درصد و بیشتر کاهش داشته اند .
وی اضافه کرد: به همین دلیل شرکت های پست در سراسر جهان به سوی کالا، پست لجستیک و تجارت الکترونیک روی آورده اند .
مهری با بیان اینکه شرکت پست ایران به دنبال توسعه تجارت الکترونیک از مبادی بخش خصوصی نظیر دیجی کالا، پنجاه چهل و غیره است ادامه داد: شرکت پست ایران مانند سراسر دنیا تحویل، توزیع و انبارداری کالا را مدیریت خواهد کرد تا بخش خصوصی راحت تر و روان تر به تجارت الکترونیک بپردازد .
وی افزود: این شرکت به صورت آزمایشی موضوع توزیع کالا را با ماشین در استان های اصفهان، فارس و چهارمحال بختیاری به اجرا گذاشته است .
مهری ادامه داد: در همین راستا نرم افزار تجارت الکترونیک شرکت پست ارتقا داده شده و مشکلات اجرای آزمایشی آن در حال بررسی است .
مدیر عامل شرکت پست از شایسته سالاری در پست به عنوان هدف اصلی مدیریت خود یاد کرد وافزود: سیستمی شدن حقوق ومزایا در پست نشانگر این امر است که ما به دنبال عدالت در بین کارمندان خود هستیم وی تکریم همکاران را یکی دیگر از اهداف خود عنوان کرد وافزود: تکریم همکاران به عنوان اصلی ترین ذینفعان شرکت پست در الویت کاری ما میباشد.
وی دفاتر پیشخوان را یکی از خدمات تخصصی ارتباطات و شرکت پست دانست و ادامه داد: در تمام دنیا پست یک رابط امین میان مردم و سازمان ها است .
مهری افزود: دفاتر پیشخوان نیز شرکای تجاری شرکت پست هستند که بخشی از کارهای برون سپاری شده این شرکت را انجام می دهند .
وی ادامه داد: دفاتر پیشخوان برابر اساس نامه جدید که مجلس مصوب کرده باید به مجموعه وزارت ارتباطات برگردند تا شرکت پست بتواند فعالیت های جدید را احصا کرده و دفاتر را تقویت کند .
مهری ادامه داد: متاسفانه 70 درصد دفاتر پیشخوان در صورت فعلی زیان ده هستند و قرار نیست بخش خصوصی با سرمایه گذاری و جذب نیرو زیان داده و ورشکست شود .
وی افزود: ما دنبال اقتصادی کردن این دفاتر هستیم و در این صورت توسعه این دفاتر در دستور کار قرار خواهد گرفت .
مهری افزود: برابر قانون و اصل 44 باید 20 درصد از فعالیت های شرکت پست در انحصار این شرکت باقی بماند و مابقی خدمات واگذار شوند .
وی ادامه داد: پست استان قزوین در سال 1394 با توجه به شاخص های تخصیص داده شده از میان 31 استان رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داد و امیدواریم با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل موجود در این استان شاهد بهبود این رتبه باشیم .
مهری به سرانه مرسوله اشاره کرد و گفت: این سرانه در استان قزوین 4/2 درصد و در کشور 7/3درصد در سال 94 بوده و امیدواریم استان با فعالیت های بیشتر خود را به متوسط کشور در سرانه پستی برساند .
وی ادامه داد: امیدواریم استان قزوین با توجه به قابلیت صنعتی و کشاورزی خود در سال 94-95 پست لجستیک را راه اندازی کند .
رییس هیئت مدیره افزود: استان قزوین در تجارت الکترونیک توفیقات خوبی داشته است ولی از این استان صنعتی ورود جدی تر در موضوع تجارت الکترونیک انتظار می رود.
در ادامه برخورداری، مدیر کل پست استان گزارش مبسوطی از وضعیت عملکرد پست در سال گذشته و مقایسه آن با سالجاری ارائه نمود.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۷:۴۷
تعداد بازدید : ۵۲۸

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید