اخبار

رییس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات: نگاه وزیر و مجموعه وزارت ارتباطات به پست مثبت و عدالت محورانه است

رییس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات: نگاه وزیر و مجموعه وزارت ارتباطات به پست مثبت و عدالت محورانه است
رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در همایش سراسری کارشناسان مدیریت کیفیت شرکت پست در مشهد مقدس گفت: پست از دغدغه های اصلی وزیر ارتباطات است و نگاه شخص وزیر و سایر مدیران و مسئولان این وزارتخانه به شبکه پستی نگاهی عاطفی و مثبت، توام با رعایت مساوات در مزایای مادی و معنوی می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پست، همایش سراسری کارشناسان مدیریت کیفیت شرکت پست با عنوان " بهبود استانداردهای کیفی، کنترل و ارزیابی در راستای پست هوشمند " در مشهد مقدس صبح امروز با حضور سبوحی رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فخر موحد مدیر کل دفتر ارزیابی، بازرسی و حقوقی استانداری و شفیعی مدیرکل پست خراسان رضوی آغاز به کار کرد.
سبوحی در مراسم آغاز به کار همایش ابتدا به تشریح مهمترین مسایل حوزه بازرسی وزارت ارتباطات درخصوص پست پرداخت و افزود: مشخص نبودن متولی اصلی نظارت و رسیدگی بر فعالیت دفاتر پیشخوان دولت به عنوان بازوی اجرایی پست، ضرورت توسعه فعالیت تبلیغی و اطلاع رسانی درخصوص سرویس ها و خدمات نوین پستی و تقویت نظارت های هوشمندانه همزمان با هوشمند سازی خدمات پستی از جمله مهمترین این مسایل است.
وی با اشاره به اینکه ناظران و بازرسان باید به قوانین، مقررات و شیوه های انجام کار واحدهای مختلف تسلط کامل داشته باشند گفت: هدف اصلی ما در سال های اخیر اصلاح فرایندهای نظارت و بازرسی در راستای پیشگیری از بروز تخلفات به جای برخوردهای ناگهانی پس از وقوع آن است.
رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات همچنین بر سه اصل اخلاق گرایی، تعلق و اجرای قوانین به عنوان پایه های اصلی نظارت و بازرسی در وزارت ارتباطات تاکید کرد و افزود: ایجاد امنیت روانی و کمک به افزایش بهره وری نیروی انسانی سهم به سزایی در ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان به عنوان اصلی ترین سرمایه شبکه پست دارد .
وی ضمن انتقاد از برخی افراط و تفریط های دهه های اخیر در حوزه نظارت و بازرسی اظهار داشت: وظیفه اصلی بازرسی اعم از ارزیابی عملکرد نیروهای انسانی و دستگاه زیرمجموعه، پاسخگویی به شکایات با توجه به رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، بازرسی و پیگیری ویژه و همچنین اجرای وظایف کمیته سلامت اداری و مبارزه با فساد است.
سبوحی در پایان از مسئولان و کارشناسان حوزه مدیریت عملکرد و کیفیت خواست آسیب شناسی راهکارهای فعلی و ارایه پیشنهاد در راستای اصلاح فرایندها، بررسی و بازنگری قرارداهای فعلی، شناسایی دغدغه های همکاران و استفاده از نظرات متخصصان در هر حوزه را در سال 95در دستور کار خود قرار دهند .
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و کیفیت شرکت پست نیز در این همایش گفت:همانطور که مدیرعامل پیشتر در گردهمایی مدیران ستادی و اجرایی اشاره کردند، می بایست این خودباوری را در مجموعه تقویت کنیم که باید در قالب یک پست پیشرو در خدمت مردم و دولت باشیم تا بتوانیم پست را به در سبد اصلی خانوارها نهادینه سازیم.
انصافی گفت: برای تحقق این مهم ضروری است ابتدا خودمان هوشمند باشیم یا بتوانیم هوشمند بودن پست را در جامعه جاری کنیم، به همین دلیل می بایست کارشناسان ارزیابی عملکرد همسو با پست های کشورهای توسعه یافته از میزان بازرسی های فیزیکی کاسته و در عوض نظارت های هوشمند و الکترونیکی را تقویت کنند.
وی توجه به استانداردهای کیفی، تبدیل دفاتر ارزیابی کیفیت و عملکرد به اتاق فکر مجموعه، به روز کردن اطلاعات، توجه به مبارزه با فساد اداری به عنوان یک معضل اساسی، جلوگیری از ریزش درآمدها، کمک به استقرار دولت الکترونیک، توجه به اصل پیشگیری در برخوردهای نظارتی و همراهی مدیران و مسئولان در اجرای موفق طرح ها و خدمات رسانی به مردم از مهمترین نکاتی است که ضروری است کارشناسان این حوزه امسال بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.
مدیرکل عملکرد و کیفیت در ادامه به طرح های موفق اجرا شده در حوزه مدیریت عملکرد و کیفیت در سال 93 و 94 اشاره کرد و گفت: اجرای نظام آراستگی، اجرای طرح سنجش رضایت مشتری CRM ، کالیبریزه کردن بیش از 3500 ترازو، استقرار ایزو 9001:2008، پایش فساد اداری با تشکیل کارگاه های آموزشی در تمامی استان ها، بازنگری شاخص ها و گنجاندن شاخص های کلیدی در جدول ارزیابی عملکرد، استانداردسازی دفاتر و انتخاب دفاتر پستی نمونه و  BSC و ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی را از جمله مهمترین این اقدامات است.
همچنین مدیر کل دفتر ارزیابی، بازرسی و حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: در سال های اخیر رویکرد جدیدی در پست آغاز شده است که این رویکرد توانسته ضمن ارایه بخشی از خدمات سایر دستگاه ها، به دسترسی آسانتر مردم به این خدمات کمک کند.
فخر موحد افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از این خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارایه می شود ضروری است اقدامات نظارتی در این زمینه تقویت شود .
وی بر توجه به شناسایی و معرفی بهتر خدمات پستی که در راستای هوشمند سازی خدمات ایجاد شده است و همچنین شرایط و زمینه دسترسی مردم به این خدمات تاکید کرد.
مدیر کل دفتر ارزیابی، بازرسی و حقوقی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پست از پتانسیل نیروی انسانی مجرب قابل ملاحظه ای برخوردار است افزود: به همین دلیل می تواند با تکیه بر این سرمایه، دستگاه های حاکمیتی را در تامین رضایتمندی شهروندان و تفویت اعتماد سازی بیشتر یاری رساند.
وی استفاده از نظرات و دیدگاه های کارشناسان دستگاه های اجرایی در حوزه نظارت و ارزیابی روند خدمت رسانی به مردم را از مهمترین برنامه های سال 95 این حوزه در استانداری خراسان رضوی عنوان کرد.
فخرموحد در خصوص همکاری در اجرای طرح های بهبود کیفیت و نظارت در استان به صورت آزمایشی با توجه به پتاسیل ها و ظرفیت های موجود قول مساعد داد.
مدیرکل پست خراسان رضوی نیز به عنوان میزبان این همایش گفت: در سال جاری نظارت مدون و سیستماتیک به عنوان یک تغییر اساسی در برنامه های ارزیابی عملکرد آغاز شده است که امیدواریم ادامه این روند دستاوردهای خوبی را برای شبکه به ارمغان بیاورد.
پیش از آغاز این همایش سبوحی رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انصافی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و کیفیت به همراه شفیعی مدیر کل پست استان از واحدهای و بخش های مختلف اجرایی پست استان بازدید کردند.
خاطرنشان می سازد این همایش تا فردا ادامه خواهد داشت و مدیران و مسئولین شرکت پست به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود خواهند پرداخت.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۶۱۲

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید