اخبار

مدیرعامل پست خبرداد؛ رشد ۷۸ درصدی زمان توزیع در سال گذشته/ افزایش مشارکت بخش خصوصی در سال جاری

مدیرعامل پست خبرداد؛ رشد ۷۸ درصدی زمان توزیع در سال گذشته/ افزایش مشارکت بخش خصوصی در سال جاری
مهندس مهری در نشست خبر از عملکرد شرکت پست در سال گذشته خبردادد و در ادامه برنامه های این شرکت را در سال جاری تشریح کرد.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مهندس حسین مهری مدیر عامل شرکت پست در نشست خبری که در ساختمان مرکزی شرکت پست برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 95 اعلام کرد: این سال مزین به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نامگذاری شده و در این راستا شرکت پست اقدامات مهمی را برای تحقق این شعار در برنامه های خود دارد.

 

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

 وی همچنین افزود: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این شعار ستادی را تشکیل داده و حدود 6 جلسه با مسئولان و مدیران خود برگزار کرده است و از دو منظر این شعار برای این شرکت حائز اهمیت است.

مدیر عامل شرکت پست گفت: اهمیت و تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هم از منظر اقداماتی است که برای اجرایی شدن شعار با  تعیین سرفصل‌هایی صورت می‌گیرد و علاوه بر آن سایر اقداماتی که برای پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در دستور کار شرکت بوده و در مجموع تا پایان سال باید انجام شود،است.

 

78 درصد رشد برای زمان توزیع مرسولات

 وی در رابطه با عملکرد سال 94 و برنامه‌های پیش روی سال 95 این شرکت افزود: در سال 94 ، 575 میلیون و 608 هزار مرسولات پستی توسط مراکز و دفاتر پستی از شهروندان دریافت و به مقاصد داخلی و خارج از کشور ارسال شد.

مدیر عامل شرکت پست گفت: کل ترافیک مرسولات پستی سازمان در مجموع 103 میلیون و 800 هزار ترافیک ثبتی بوده است که نسبت به سال 93 سیزده درصد رشد داشته است.

مهری در ادامه تصریح کرد: در رابطه با پست پیشتاز حدود 9 درصد کاهش ترافیک را با الکترونیکی شدن فعالیت‌های سازمان پیش رو داشتیم و پست سفارشی نیز حدود 8 درصد افزایش را با خود به همراه داشته است.

وی افزود: سرویس امانت شرکت پست در سال 94 ، 17 درصد رشد ترافیک امانات را داشته است و در بخش TLF یا تعیین زمان پستی حدود 78 درصد رشد داشته است.

مهری تصریح کرد: در بخش تجارت الکترونیکی نیز این سازمان 2 درصد رشد داشت و در مجموع در سال 94 ،9 درصد کاهش ترافیک را در سازمان داشته‌ایم و بیشترین کاهش بار ترافیکی در بخش پست پیشتاز و عادی بوده است که به دو دلیل کاهش پرداخت قبوض و دیگری شفاف سازی آمار  و اطلاعات و اصلاحاتی در این زمینه و حذف برخی از فعالیت‌ها از بار ترافیکی سازمان کاسته شد.

  

به هنگام سازی صد درصد اماکن شهری و 60 درصد روستایی

 وی افزود: در سال 94 یکسری اقدامات را در رابطه با سرویس‌های پستی خود انجام دادیم که بر این اساس از 9 سرویس رونمایی شد.

مدیر عامل شرکت پست گفت: این سازمان در زمینه‌های زیر ساختی، IT، ارزش افزوده سرویس‌ها، کد پستی که صد درصد اماکن شهری و 60 درصد روستایی را به هنگام سازی کرده و برای 11میلیون مکان طول و عرض جغرافیایی را انجام داده است.

مهری در رابطه با هوشمند سازی نیز تصریح کرد: سازمان پست با تکمیل G-NAF امیدوار است اماکن کشور را هوشمند سازی کرده و همچنین در سال گذشته اقداماتی را در زمینه توسعه تجارت الکترونیک و امانت انجام داده است که بر این اساس 10 درصد رشد را با خود به همراه آورده است.

وی افزود: بیشتر برنامه‌هایی که برای سال 95 به وسیله سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است در حوزه IT بوده و با توجه به این‌که همه‌ کشورها به شدت به سمت ارزش آفرینی در حوزه IT، پست و کاهش هزینه‌ها هستند جهت گیری پست ایران نیز در راه تحقق این اهداف است.

مهری گفت: در بحث IT کد رهگیری مرسولات پستی با کد 20 رقمی را داریم که به راحتی امکان پیگیری و به صورت آنلاین بر روی سیستم پست وجود دارد.

 

امکان کنترل آنلاین برای مشتریان

مدیر عامل شرکت پست بیان کرد: سامانه رهیاب نیز یکی از اقدامات سازمان پست است که امیدواریم در آینده نزدیک کارکنان سازمان  به سیم‌کارت‌های هوشمند مجهز شده و بر اساس آن مشتریان امکان کنترل آنلاین آن‌ها را پیدا کنند و برای این منظور حدود یک سال و نیم در سه استان سمنان، آذربایجان غربی و شرقی به صورت پایلوت اجرا کرده و بر این اساس بعد از آزمایش تمام استان‌ها مجهز به سیستم همراه خواهند شد.

مهری تصریح کرد: سامانه جدید بازار الکترونیک نیز به منظور توسعه الکترونیک در بخش پست به زودی رونمایی خواهد شد و حدود یک سال و نیم است که سیستم درگاه تجارت الکترونیک که فروشگاه‌ها طرف قرار داد ما هستند راه اندازی شده است و تا 17 مهر سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: ارتقای سطح زیر ساختار و سیستم یکپارچه پیاده سازی مرکز اداری شرکت پست، ارتباط سنجی شهروندان یکی از اقدامات مهم این سازمان است.

  

سفارش از هر نقطه ای با شماره سه رقمی

 مدیر عامل شرکت پست گفت: ارزیابی محصولات ارائه شده در خرید و فروش الکترونیکی نیز از جمله‌ کارهای اساسی شرکت پست می‌باشد که بر این اساس با شرکت‌های کنترل کیفی محصول مذاکراتی را انجام دادیم که به این ترتیب دستگاه های نظارتی کنترل کیفیت محصول را انجام دهند و مشتریان بیشتری را جذب کند.

مهری اضافه کرد: برای توسعه خدمات ویژه شهروندی سامانه 193 کشوری راه اندازی شده است که شهروندان می‌توانند از طریق تلفن‌های ثابت و همراه بدون هیچ پیش شماره‌ای تماس گیرند و سفارشات خود را انجام دهند.

وی افزود: خرید بلیت اتوبوس، هواپیما، سفارش غذای گرم و درخواست پیک از جمله فعالیت‌های سامانه 193 است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتریان عرضه می‌شود.

 

ارائه گواهی تائیدیه کد پستی از طریق اینترنت

 مهری در ادامه در رابطه با ارائه گواهی تائید کد پستی تصریح کرد: ارائه گواهی تائیدیه کد پستی با ارائه درخواست تائیدیه صدور کدپستی از طریق اینترنت صورت می‌گیرد که از جمله خدمات اجرایی و عملیات شرکت پست است.

وی افزود: از جمله خدمات شرکت پست ارائه اکتیشن‌هایی از طریق بازار است که متقاضیان از طریق اینترنت به آن دسترسی می‌یابند همچنین انواع تمبر‌ها نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت پست در رابطه با جذب بخش خصوصی گفت: مشارکت با بخش خصوصی و استفاده از توان آن‌ها در جهت شتاب و توسعه فعالیت‌های سازمان در حال انجام است.


 40 درصد تخفیف برای ارسال کتاب

 مهری در ادامه تصریح کرد: شرکت پست در نمایشگاه کتاب سال 95 آماده ارسال مرسولات پستی به نقاط مختلف کشور است و 40 درصد تخفیف را در نظر گرفته است و هیچ گونه افزایش رقمی را امسال نخواهد داشت.

وی افزود: حدود 6 هزار و 800 ریال در بخش خصوصی سرمایه گذاری شد و در برنامه ششم توسعه نیز باید اپراتور دوم و سوم راه اندازی شود.

مدیر عامل شرکت پست گفت: درآمد سازمان پست در سال 95 ، هفت هزار و 500 میلیارد ریال بوده است که امیدواریم در سال 95 این رقم به ده هزار میلیارد ریال برسد.

 

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۲۳۵

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید