اخبار

عضو هیات مدیره پست در مشهد مقدس: توسعه خدمات کالامحور از اهداف مهم سال 95 شبکه پستی

عضو هیات مدیره پست در مشهد مقدس: توسعه خدمات کالامحور از اهداف مهم سال 95 شبکه پستی
عضو هیات مدیره شرکت پست در جلسه تبیین سیاست های شرکت در سال جاری در مشهد مقدس تاکید کرد: طی سال جاری ارایه خدمات کالامحور از تولید کننده به مصرف کننده و یا از تولید کننده به تولید کننده را به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های توسعه ای خدمات و سرویس های پستی در دستور کار قرار داده ایم.
به گزارش روابط عمومی شرکت پست، نجاری، در جریان سفر به استان خراسان رضوی در جمع مدیریت، معاونین، روسای ادارات داخلی و شهرستان ها و هچنین کارشناسان پست استان حضور یافت و ضمن تبریک کسب رتبه دوم کشوری استان در ارزیابی عملکرد سال 94 اظهار داشت: کسب رتبه دوم خراسان رضوی در چهار شاخص عملکردی سال 94، با توجه به قرار داشتن این استان در جمع استان های گروه یک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این می تواند مبنا و الگوی توسعه و بهبود عملکرد سایر استانها در سال 95 قرار بگیرد.
وی افزود: در حال حاضر 80 درصد درآمد کشور توسط هشت استان پیشرو از جمله خراسان رضوی کسب می شود و از آنجایی که این استان از مدیریت قوی و توانمندی برخوردار است امیدواریم امسال در جایگاه نخست قرار گیرد.
عضو هیات مدیره در ادامه ابتدا به تشریح جهت گیری پست در دنیا پرداخت و گفت: در حال حاضر سبد درآمدی کشورها شامل پست نامه ها، امانات، پست لجستیک و پست مالی است. البته پست مستقیم نیز از جمله سرویس های مورد تاکید در پست های دنیاست که متاسفانه در ایران چندان مورد توجه نیست و باید بیشتر در این زمینه متمرکز شویم.
نجاری در ادامه به تشریح عملکرد شبکه پستی کشور در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: امسال با توجه به تحقق درآمد پیش بینی شده در این سال و تامین تمامی هزینه ها وضعیت شبکه در حال حاضر رضایت بخش است اما این به معنی رسیدن به نقطه تثبیت نیست بلکه ضروری است با حرکت در مسیر اهداف و سیاست های اعلام شده از سوی مدیرعامل شاهد سرآمدی و شکوفایی شبکه پست  در سال جاری باشیم.
وی سیاست ها و اهداف اعلام شده از سوی مدیرعامل در سال 95 را تبیین کرد و افزود: افزایش توان اقتصادی و رشد بهره وری، ایجاد خدمات نوین پستی و توسعه خدمات در نقاط غیربرخوردار، افزایش رضایتمندی ذی نفعان و افزایش سهم از بازار خدمات پستی داخلی و بین المللی از جمله اهدافی است که به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در پست تدوین شده است.
نجاری همچنین ارتقای کیفیت خدمات در راستای تامین نیاز مشتریان، کاهش قیمت تمام شده محصول، استفاده بیشتر از توان بخش خصوصی با نگاه برد- برد در راستای توسعه سرویس های نوین پست، استفاده از ظرفیت های موجود درون شبکه، استفاده بیشتر از کدپستی ده رقمی، تحقق درآمد 11 هزار و 200 میلیارد ریالی و ترافیک 900 میلیون مرسوله را از جمله اهداف مهم امسال برشمرد .
وی در ادامه توجه به سرویس خرید الکترونیکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه امروزه جهت گیری پست های موفق دنیا حرکت در مسیر توسعه تجارت الکترونیک است؛ ما نیز امسال ارایه خدمات کالامحور از تولید کننده به مصرف کننده و یا از تولید کننده به تولید کننده را به عنوان یکی از مهمترین بخش های توسعه خدمات و سرویس های پستی در دستور کار قرار داده ایم.
عضو هیات مدیره افزود: طی سال جاری برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، سازماندهی نیروهای انسانی، تحت وب کردن تمامی باجه های پستی، تقویت تفکر عدالت محور در پرداخت ها براساس کارسنجی و در نهایت ارزیابی عملکرد استان ها براساس کارت امتیازی متوازن (BSC ) مد نظر است.
مدیر کل پست استان نیز در این جلسه گفت: سال 94 سال پر کاری در سطح شبکه پست و استان خراسان رضوی بود. اقدامات قابل ملاحظه ای هم در راستای تحقق درآمد و ترافیک انجام شد؛ اما کیفیت ارایه خدمات با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد که می بایست این مهم نیز امسال با جهت گیری تامین رضایتمندی مشتریان، محقق شود.
شفیعی افزود: کیفیت تامین نمی شود مگر زمانی که قیمت محصول نهایی قابل رقابت ، سرعت قابل تعمیم، تکریم ارباب رجوع قابل قبول و سطح دسترسی به خدمات کافی باشد و در نهایت مشتری حق انتخاب داشته باشد .
وی حضور رقبا را یک فرصت مناسب برای ساماندهی و سازماندهی دیدگاه ها و تفکر شرکتی در پست دانست و اظهار داشت: این رقبا با امکاناتی کمتر اما با شناختی دقیق تر از نیازهای مردم و وضعیت بازار به میدان آمده اند و اگر ما این حضور را نادیده بگیریم به زودی جایگاه فعلی و آینده شبکه را از دست خواهیم داد.
مدیرکل پست استان قابلیت فنی بالای نیروی انسانی پست استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار می رود امسال این توان فنی در کنار خلاقیت و نوآوری، تحولات مورد نظر مسئولان شبکه را محقق سازد.
وی در ادامه به ارایه گزارشی از وضعیت کلی درآمدی و ترافیک مرسولات پستی در خراسان رضوی پرداخت.
در این جلسه سایر حاضرین نقطه نظرات و دیدگاه های خود را مطرح نمودند.
براساس این گزارش نجاری در حاشیه سفر به استان خراسان رضوی از نواحی پستی 3 و 7 مشهد بازدید و وضعیت ارایه خدمات در این نواحی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۶۷۲

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید