اخبار

مدیرکل پست کرمان:با ایجاد ساز و کارهای نوین، باجه معطله در پست استان حذف شد

مدیرکل پست کرمان:با ایجاد ساز و کارهای نوین، باجه معطله در پست استان حذف شد
کیفیت، ترافیک، درآمد و هزینه چهار شاخصی است که براساس آن ادارات پست استان های کشور در سال 94 مورد ارزیابی قرار گرفتند. در گزارش ارایه شده به مسئولان، اداره‌کل پست استان کرمان رتبه نخست را در این سال به خود اختصاص داده و طی دو سال متوالی این موفقیت را تکرار نمود.
در همایشی که به تازگی در تهران و با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از مدیرکل و کارکنان این واحد تقدیر معنوی و مادی به عمل آمد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر از دلایل موفقیت و تدابیر اندیشیده شده درخصوص نیل به این رتبه، با اکبری مدیرکل موفق پست استان گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که در ذیل می‌آید.
لطفاً در ابتدا دلایل کسب این رتبه را شرح دهید.
 خداوند متعال را سپاسگزارم که پست کرمان توانست در دو سال متوالی، رتبه برتر را کسب نماید. این موفقیت را مرهون زحمات و تلاش‌های همکاران در پست استان می‌دانم و دلیل اصلی آن تغییر نگرش و دیدگاه مجموعه همکاران به پست به عنوان یک بنگاه اقتصادی سودآور می‌باشد. دلیل دیگر نیز انجام یک سری اقدامات و اصلاحات در حوزه فنی و ساختاری است که در سال 93، موجب جراحی در چیدمان نیروی انسانی شد. سعی کردیم با کمترین نارضایتی چیدمان‌های مناسبی انجام دهیم و تمامی فعالیت‌ها به سوی اهداف اصلی شرکت شامل درآمد ـ ترافیک ـ مدیریت هزینه ـ ارتقای کیفیت ـ وصول مطالبات و ضریب تعادل سوق داده شود. در طی این دو سال بسیاری از فعالیت ها را استاندارد ، قانونمند و ضابطه مند نمودیم .
به نظر شما دلالیل موفقیت در حوزه ترافیک و درآمد پست استان چیست؟
طی این مدت به سمت طراحی و اجرای حرکت‌های نو رفته و با سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی تعامل خوب و بدون حاشیه ایجاد کردیم. در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مدون و پیگیری‌های مکرر برای رسیدن به نتایج مطلوب و به دست آوردن اهداف مورد نظر انجام شد.
استفاده از تجربیات در طرح‌ها و قراردادهای استانی، انعقاد قراردادها و سرویس‌های با ارزش افزوده با دیدگاه، برد - برد، بررسی، تحلیل و رصد روزانه شاخص‌ها، بخش‌بندی بازارها و انعقاد قراردادهای جدید و بازگشتی، تعامل مناسب و کارآمد با مشتریان علی‌الخصوص مشتریان کلان، استفاده از توان بخش خصوصی در انجام قراردادها، انطباق نیازهای مشتریان با سرویس‌ها و خدمات مورد ارایه در انعقاد قراردادهای استانی، تلاش در جهت شناخت بازارها و انعقاد قراردادهای جدید، شناسایی توان بالقوه استان در انعقاد قراردادها از عوامل دیگر تحقق برنامه‌های ترافیک و درآمد بوده است .
در زمینه مدیریت هزینه‌ها چه اقداماتی مد نظر قرار گرفت؟
بازنگری و مهندسی مجدد خطوط پیمانکاران، تشکیل کمیته صرفه‌جویی در استان و پیگیری و به نتیجه رساندن مصوبات آن، اجرای پرداخت‌ها بر اساس عملکرد کارکنان و استفاده از نظرات کارشناسی و فرمول‌های مد نظر آنها بوده است .
 برای اجرایی نمودن موفق برنامه‌ها، چه روش‌هایی را اتخاذ کردید؟
در مجموع موفقیت پست استان نشات گرفته از به کارگیری توان نیروهای جوان در کنار نیروهای با تجربه، دادن انرژی مضاعف به پرسنل با تکیه بر توان مدیریت، به حرکت درآوردن نیروی انسانی با ایجاد انگیزه و انرژی مثبت با توجه به مهارت مدیریت، پیگیری‌های مداوم و اصولی از تمامی قسمت‌های اجرایی، فنی و پشتیبانی، ایجاد انگیزه و اعتماد در همکاران با شعار همدلی و خواستن توانستن است. همین طور به هنگام‌سازی بانک اطلاعاتی کدپستی ده رقمی و اجرای طرح GNAF در کرمان به عنوان استان پایلوت نیز از دیگر اقدامات مهم استان بوده است.
همچنین داشتن روابط انسانی مناسب با مدیران سایر سازمان‌ها، ارزش آفرینی برای مشتریان خصوصاً مشتریان کلان، دور اندیشی در مدیریت، مدیریت درست با کمک فرآیندها، پرورش خلاقیت و نوآوری، استفاده از مدیریت مشارکتی و مسئولیت‌پذیری همکاران بوده است.
برنامه‌های پست استان در سال 95 چیست؟
توسعه کارت هوشمند ملی و ثبت‌نام و توزیع آن در تمامی شهرستان‌های استان، انجام صفر تا صد شناسنامه با استفاده از توان بخش خصوصی، بازنگری در قراردادهای گذشته و افزایش تعرفه‌های آن،پیشنهاد ایجاد سرویس جدید به نامD.call (Distributed call) یا توزیع با تماس تلفنی،که در توضیح آن باید گفت، این سرویس به صورت پایلوت از ابتدای مهر ماه در شهر کرمان عملیاتی و اجرا شده و اگر مرسوله‌ای توسط موزعین به هر دلیل توزیع نشد، موزع موظف است با شماره درج شده روی مرسوله تماس گرفته و پس از هماهنگی با گیرنده، مرسوله را تحویل دهد. از مزایای این طرح حذف باجه معطله و به کارگیری نیروی انسانی در قسمت‌های اجرایی و باجه ها و کسب درآمد می‌باشد.
و اما سخن پایانی؟
در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مسئولان در بخش‌های مختلف ستادی و اجرایی، به منظور سرعت بخشیدن به سرویس کارت ملی هوشمند، مسئولان سازمان ثبت احوال کشور را در جریان مشکلات موجود در سامانه مذکور قرار داده تا نسبت به رفع موانعی مانند کندی سرعت و قطعی بسیار زیاد آن اقدام مناسب انجام دهند تا رضایت مشتریان جلب و سوءتفاهم به وجود آمده در مورد سهل‌انگاری کارکنان پست برطرف شود.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۸۸۹

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید