اخبار

عضو هیات مدیره شرکت پست : توسعه خدمات الکترونیکی از برنامه های اساسی پست است

عضو هیات مدیره شرکت پست : توسعه خدمات الکترونیکی  از برنامه های اساسی پست است
عضو هیات مدیره شرکت پست درسفربه استان هرمزگان گفت: توسعه خدمات الکترونیکی و دسترسی آسان مردم از برنامه های اساسی شرکت پست است.

 

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نجاری عضو هیات مدیره در همایش تبیین برنامه ها و سیاست های پست در سال 94 در هرمزگان ، تحلیلی از وضعیت و جایگاه پست در کشورهای مختلف جهان  ارائه کرد.  

وی با اشاره به زیرساخت های آماده شده توسط پست، توسعه خدمات الکترونیکی و دسترسی آسان مردم به این خدمات بدون نیاز به مراجعه به واحدهای پستی را از برنامه های سال جاری شرکت پست جمهوری اسلامی و مورد تاکید مقام عالی وزارت دانست.

عضو هیات مدیره همچنین با اشاره به استراتژی پستی دوحه مبنی بر لزوم توسعه پست سه وجهی در کشورهای عضو، به تشریح اقدامات انجام شده در پست مبنی بر توسعه خدمات فیزیکی،الکترونیک و مالی پرداخت و گفت: تعدد سرویس های افتتاح شده مالی در کشور و گسترش آن تا پایان سال جاری بیانگر توجه پست به این مهم و رفع نیازهای در حال رشد مشتریان می باشد.

وی در ادامه افزود: استفاده از بخش خصوصی در فرایند های پستی یک فرصت ایده آل برای شبکه پستی کشور است و استفاده از قابلیت های 17 هزار دفتر خصوصی در کشور نیز در همین راستا، ضمن ایجاد تسهیلات بهتر به مردم در حوزه خدمات پستی منجر به تقویت دفاتر یاد شده، بهبود وضعیت اشتغال و ارتقای شاخص های عمومی در کشور  شده است.

عضو هیات مدیره در ادامه با اشاره به 8 برنامه ماندگار شرکت در سال 1394 برای ایجاد تحول در پست شامل حفظ و بهینه سازی سرویس های موجود به توسعه پست مالی، پست لجستیک، پایگاه های اطلاعاتی مکان محور، سرویس های الکترونیکی پست، ایجاد نواحی تجزیه توزیع و هاب پستی و اهمیت اجرای این برنامه ها در ارتقای شاخص های عمومی و اختصاصی پست و همچنین اثرات مثبت آن در جامعه، به ارایه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

نجاری همچنین در تشریح پست هوشمند گفت: پست هوشمند باید با به کارگیری فناوری اطلاعات در تمامی فرایندها نمود یابد که می تواند کنترل هوشمند جمع آوری و پردازش اطلاعات و ایجاد پنل های نظارتی مدیران به ویژه ایجاد ابزار های پایش برای مشتریان خرد و کلان را در برگیرد.

نجاری،  تصریح کرد: توسعه خدمات الکترونیکی و دسترسی آسان مردم به این خدمات بدون نیاز به مراجعه به واحدهای پستی از برنامه های  اساسی شبکه پستی در سال جاری است .

وی خاطرنشان کرد: خدمات رسانی بهتر و باکیفیت به مشتریان و تخصیص بهینه منابع و افزایش بهره وری از مهم ترین مزایای هوشمند سازی به شمار می رود.

عضو هیات مدیره از سرویس خرید و فروش اینترنتی به عنوان یکی از سرویس های راهبردی و مهم شرکت نام برد و عنوان کرد: افزایش کیفیت توزیع این خدمت بسیار ضروری  است که با توجه به مدل کسب و کار هوشمند در این سرویس و سایر سرویس های با ارزش افزوده باید کانال های توزیع را استاندارد کرد.

 وی ادامه داد: برای توسعه این سرویس باید از تبلیغات مناسب و تاثیر گذار استفاده  کرد و شناخت مشتریان آینده و مشتریانی که شرکت را به خوبی درک می کنند باید در این مدل تعبیه  شود

نجاری برنامه های هوشمند سازی در سال جاری را بر اساس سه محور هوشمند سازی سازمانی، سرویس ها و خدمات و همچنین تخصیص بهینه منابع سه محور اصلی اعلام و اظهار داشت: با توجه به محورهای تعریف شده، تمامی واحدهای اجرایی و ستادی باید اهداف و سیاست های خود را تا لایه های پایین شبکه پستی بر اساس محورهای ذکر شده منطبق نمایند.

  همایش تبیین برنامه ها و سیاست های پست در سال 94 در بندرعباس با حضور نجاری عضو هیات مدیره، اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، تعدادی از مسئولین دفاتر خدمات پیشخوان دولت، مدیریت و کارکنان پست استان برگزار شد.

 

 

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۸۲۹

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید