بیانیه ها

1)  بیانیه حفظ حریم شخصی

بیانیه حفظ حریم شخصی به شما می گوید که چه اطلاعاتی را از شما گردآوری کرده، چگونه از اطلاعاتی که هنگام مراجعه به این پایگاه اینترنتی در اختیارمان قرار می دهید، استفاده و از آنها حفاظت می کنیم؟ ما حفظ حریم شخصی شما را تضمین می کنیم. اگر در هنگام استفاده از پایگاه اینترنتی،‌ از شما اطلاعاتی بخواهیم که هویت‌تان را آشکار کند می توانید مطمئن باشید که از آن تنها براساس اصول مطرح شده در این بیانیه استفاده می‌شود. در هر حال تعهدات و مسئولیت های ما محدود به توانایی‌ها و امکانات ماست و در قبال اقدامات مجرمانه یا حوادث و رویدادهای غیرمترقبه یا اتفاقاتی که ناشی از اقدامات ما نباشد، مسئولیت و یا تعهدی نخواهیم داشت.
ممکن است در آینده تغییرات در این سند اعمال شود. شما می توانید با مراجعه به این صفحه از تغییرات ایجاد شده در بیانیه حفظ حریم شخصی ما مطلع شوید.

   چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کنیم؟
     در استفاده شما از این پایگاه اطلاعاتی ممکن است این اطلاعات از شما درخواست شود:
   -نام و عنوان شغلی
   -اطلاعات تماس از جمله آدرس و آدرس نامه الکترونیک
   -اطلاعاتی برای پشتیبانی و نحوه‌ی اطلاع رسانی
   -اطلاعات مرتبط با نظرسنجی از مخاطبان

    با اطلاعاتی که می‌گیریم چه می‌کنیم؟
ما از این اطلاعات برای شناخت نیازهای شما و ارائه پیشنهادهای بهتر به شما استفاده می کنیم. به طور خاص، از اطلاعات گردآوری شده در سایت برای این هدف‌ها استفاده می‌کنیم:
   -ایجاد بانک اطلاعاتی مخاطبان یا همکاران بالقوه
   -استفاده از اطلاعات برای بهبود خدمات یا نحوه‌ی ارائه‌ی آنها
   -ارائه امکانات جدید، پیشنهادهای ویژه و یا دیگر اطلاعات

    امنیت اطلاعات
ما متعهدیم که امنیت اطلاعات شما را تضمین کنیم. برای جلوگیری از هر نوع دسترسی غیرمجاز و افشای اطلاعات شما از همه شیوه‌های لازم استفاده می‌کنیم تا امنیت اطلاعاتی را که به صورت آنلاین گردآوری می‌کنیم، حفظ شود.

    لینک به سایت های دیگر
سایت ما ممکن است به سایت‌های دیگری لینک شود. وقتی که شما از طریق این لینک‌ها از سایت ما خارج می‌شوید، توجه داشته باشید که ما بر دیگر سایت‌ها کنترل نداریم. درباره این سایت‌ها شما باید به بیانیه حریم شخصی آنها مراجعه کنید.

   کنترل اطلاعات شخصی شما
ما اطلاعات شخصی شما را در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌دهیم. مگر اینکه از طرف مراجع قضایی حکمی برای این کار دریافت کنیم.

2) بیانیه سطح توافق خدمات
   مراجعه کننده محترم:
بدین وسیله توافق نامه سطح خدمات پورتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آگاهی مراجعین محترم می‌رسد:
1-این تارنما مجهز به امکان ثبت و پیگیری درخواست‌ها و شکایات شما متقاضیان گرامی از طریق مراجعه به بخش تماس با ما یا برای ثبت شکایات از طریق سامانه ثبت شکایت به صورت تمام وقت و در 7 روز هفته و 24 ساعت روز، دارا می باشد.
2-حوزه پاسخگویی میز خدمت نیز برای اطلاع و راهنمایی مراجعین محترم از خدمت‌های الکترونیکی و غیرالکترونیکی راه اندازی گردیده است. همچنین جهت ارتباط با وزیر و مسئولان ذیربط نیز به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.
3-این تارنما در صورت برقرار بودن زیرساخت‌های لازم مخابراتی به صورت تمام وقت در دسترس مراجعین گرامی می‌باشد. در صورت بروز هرگونه اشکال و نقض فنی اطلاع رسانی خواهد شد.

3) بیانیه مالکیت معنوی
این وب سایت و همه محتوای آن تحت مالکیت معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر مبنای قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد. هرگونه تولید مشابه، ارسال به شخص ثالث، انتشار در سایت‌ها و یا چاپ تمام یا بخشی از هر نوع محتوای موجود در این سایت فقط با ذکر نام منبع مجاز است. مگر در مواردی که موافقت نامه معتبر کتبی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده باشد.
هیچ نام تجاری، علائم تجاری، علائم خدماتی و آرم تجاری به منظور تبلیغات در وب سایت وجود ندارد. موارد احتمالی نیز فقط برای نشان دادن خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بکار برده شده‌اند.
ممکن است پیوندهایی به سایت‌هایی غیر از سایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشته باشد که در این صورت، حقوق مالکیت معنوی ما محتوای آن سایت‌ها را در برنمی‌گیرد و برای اطلاع از نحوه استفاده از محتوای آن‌ها به بخش شرایط و قوانین و یا بخش مالکیت معنوی خود آن سایت‌ها باید رجوع شود.
ممکن است شرایط استفاده از وب سایت و محتوای آن در زمان‌های نامشخص تغییر یابد. بنابراین پیش از هر بار استفاده از وب سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجدداً به این صفحه رجوع کرده و شرایط استفاده از وب سایت را بازخوانی کنید.
ضمن رعایت نکات فوق، یادآور می شویم با افراد خاطی طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهد شد.

4)بیانیه امنیت اطلاعات
بیانیه امنیت اطلاعات در جهت حفاظت از شبکه و اطلاعات وزارتخانه در برابر هرگونه تهدید داخلی و خارجی و فراهم کردن محیطی امن برای دسترسی کاربران به اطلاعات عمومی منتشر شده و بهره‌مندی از امکانات و خدمات الکترونیک، در بالاترین سطح امنیتی و مدیریتی وزارت تهیه و پیاده سازی شده است.
در این سند نحوه پیاده‌سازی و کنترل‌های امنیتی در بستر اینترنت و تمامی بخش‌های پورتال وزارتخانه گردآوری شده و به مرور زمان با ایجاد تغییرات در ساختار و یا توسعه بخش‌های مختلف نکات ذکر شده ویرایش و یا مواردی بر آن‌ها افزوده می شود.

در همین راستا وزارت متعهد به رعایت موارد و موضوعات اصلی به شرح زیر می باشد:
   -پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با توجه به الزامات استانداردها
   -تأمین زیرساخت‌های لازم جهت پیشگیری از هرگونه تهدید سایبری
   -بررسی امنیت نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها و وب سرویس‌های طراحی و استفاده شده
   -تشخیص و تعریف دقیق سطوح دسترسی کاربران
    -آموزش و اطلاع رسانی نکات امنیتی برای کارکنان مرتبط با فضای مجازی:
    -گزارش سرقت، خرابی و فاش سازی اطلاعات اختصاصی وزارت
    -استفاده از نام کاربری و رمزعبورهای قوی برای ورود بخش‌های مختلف پورتال
    -عدم انتشار اطلاعات محرمانه
    -عدم تغییرات غیرمجاز بر روی داده‌ها و مستندات وزارت
  -پاسخگویی سریع به حوادث و رخدادهای امنیت اطلاعات
  -کاهش ریسک ناشی از استفاده غیرقانونی از اطلاعات و منابع و جلوگیری از، از بین رفتن داده‌های حساس و حیاتی
  -تدوین اهداف و برنامه‌های اجرایی و کنترل دستیابی به اهداف در زمینه امنیت اطلاعات توسط بخش‌های ذیربط

منشور اخلاقی

ما کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور گسترش ارزشهای اسلامی و انسانی با هدف ارایه بهتر خدمات و تکریم انسانها مفاد این منشور را سرلوحه رفتار سازمانی خود قرار داده و به آن پایبند می‌باشیم.


-    ایجاد دسترسی برابر به خدمات ارایه شده برای همه شهروندان بدون تبعیض. (اصل برابری)
-    قانون مداری و حرکت در مسیر قانون در هر شرایط. (اصل حاکمیت قانون در مناسبات اداری)
-    برتری منافع مردم در تصمیم‌گیری ها و ارایه خدمات بهتر به شهروندان.(اصل شهروند مداری)
-    احترام به شخصیت انسانی مراجعان. (اصل احترام و اعتماد)
-    تلاش در راستای شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری با گسترش دولت الکترونیک. (اصل شفافیت)
-    پاسخگویی در چارچوب شرح وظایف و مسئولیتهای محوله. (اصل پاسخگویی)
-    استفاده صحیح از اختیارات و جایگاه سازمانی و موقعیت شغلی. (اصل عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی)
-    رعایت امانت و رازداری وتلاش برای حفظ سرمایه‌های سازمانی. (اصل تعهد و وفاداری به سازمان)
-    تلاش مستمر به منظور افزایش آموخته‌ها و پرورش مهارتهای شغلی در راستای انجام وظایف محوله. (اصل به کارگیری مهارت و تخصص)